Fagblad om brannvern og sikkerhet

Omlegging av Brann & Sikkerhet

Brann & Sikkerhet er et godt innarbeidet fagblad i Norge, med historie tilbake til 1926. Bladet har som oppgave å spre aktuell informasjon om brannsikkerhet og forebygging. Stoff om sikkerhet i samfunnet, industri og næringsliv, samt nyheter fra bransjen skal også dekkes.

- Send oss gjerne innspill til hvordan vi kan gjøre bladet bedre, oppfordrer kommunikasjonssjef Mari Bræin Faaberg i Brannvernforeningen.

Bladet har hatt samme format i mange år, og vi ser nå et behov for en modernisering. I den sammenheng planlegger vi en evaluering, inkludert en brukerundersøkelse blant abonnenter denne våren. Allerede fra årets første nummer har vi gjort noen justeringer, med blant annet tydeligere tema og bildebruk. Hver utgivelse i 2019 vil ha ett hovedtema, i tillegg til annet aktuelt stoff.

Vi har også besluttet å redusere antall utgivelser i år fra åtte til seks nummer. Vi ønsker å sikre høy faglig kvalitet, samtidig som en omlegging vil kreve noen ressurser av oss. Uten å forskuttere for mye, ser vi for oss at bladet vil inneholde mer dybdestoff som egner seg å lese i papirform. Samtidig vil vi tilby mer aktuelt stoff via våre digitale kanaler som nettsider, sosiale medier og nyhetsbrev. Vi håper og tror at de planlagte endringene vil gjøre at enda flere ønsker å abonnere og lese bladet, og tar gjerne imot innspill og meninger.

Mari Bræin Faaberg, kommunikasjonssjef i Norsk brannvernforening

Innspill ønskes på e-post til: redaksjon@brannvernforeningen.no

Sist oppdatert: 13.02.2019
Publisert: 13.02.2019