Fagblad om brannvern og sikkerhet

Fortsetter med seks utgaver av magasinet

I høst har Brannvernforeningen gjennomført en leserundersøkelse som ble sendt ut til alle abonnentene av magasinet. Målet var å få vite litt mer om hva leserne våre synes om magasinet. Hvordan det oppfattes, hvordan det brukes og hvilke forbedringer leserne ønsker seg. I tillegg ble det gjennomført en fokusgruppe med håndplukkede representanter fra målgruppen.

Mari Bræin Faaberg, kommunikasjonssjef i Norsk Brannvernforening

Resultatene viser at leserne opplever magsinet som relevant og nytteverdi. Magasinet oppleves også som en viktig og troverdig kilde til informasjon for flere innen brannfaget. En stor del av respondentene ønsker seg flere granskende saker, hvor redaksjonen går mer i dybden på for eksempel brannulykker.

Mange ønsker å beholde papirmagasinet og antall utgivelser som det er i dag, men flere ønsker også innhold om brannforebygging i digitale kanaler.

-Vi er glade for at magasinet blir godt mottatt, og tar med oss innspillene for forbedringer inn i redaksjonen. Vi kommer med seks utgivelser av magasinet også neste år, samtidig som vi vil se på en digital løsning for innholdet, sier kommunikasjonssjef Mari Bræin Faaberg.

Sist oppdatert: 13.12.2019
Publisert: 13.12.2019