Fagblad om brannvern og sikkerhet

Bli med digitalt

Brannvernkonferansen 2021 setter søkelys på den helhetlige tanken om brannsikkerheten i et bygg. Konferansen avholdes på Gardermoen 10.–11. mai, og i år vil det også være mulig å delta digitalt.

Prosjektleder for Brannvernkonferansen, Tom Erik Galambos, håper flere vil kunne delta når det åpnes for digital deltakelse.

– Programmet for årets konferanse gjen­speiler den kompleksiteten det er å drifte og eie et bygg. Vi skal se på hvilke utfordringer som ligger der, men vi skal også ha solskinnshistoriene, de gode eksemplene, og gi de verktøyene som trengs for å ha et godt brannvern, sier Tom Erik Galambos i Norsk brannvernforening.

Årets konferanse byr på et spennende og variert program hvor du vil kunne få med deg hvordan vi sammen skaper et bedre brann­vern. Søkelyset på årets konferanse er på den helhetlige tanken om brannsikkerheten i et bygg. Ikke bare på konstruksjoner og systemer, men også på menneskene som oppholder seg i dem. Både de tekniske og organisatoriske tiltakene er avgjørende for brannsikkerheten.

Programmet viser at samspillet mellom de tekniske forutsetningene og de organisato­riske tiltakene er avgjørende for å få et godt brannvern. Den røde tråden på årets konfe­ranse er i all hovedsak brannsikkerhet i alt som foregår i bygget, helt fra tegnebrettet.

– Uansett hvordan man ser på brannvernet i et bygg, er det mennesker som står bak. Erfaring, holdninger, forskning, lærdom fra tidligere hendelser bidrar til hvordan vi må tenke brannsikkerhet i dag. Kan vi noen gang se enda lenger, og tenke forebygging før hen­delsen noen gang har skjedd? spør Galambos.

Ved tidligere anledninger har det kun vært mulig å delta på Brannvernkonferansen ved fysisk oppmøte, men sett i lys av situasjonen vi befinner oss i blir det nye muligheter i 2021. På årets konferanse vil det være mulig å velge om du ønsker å delta fysisk i salen, hvor du kan treffe kollegaer og utstillere, eller om du vil delta digitalt via livestream.

– Vi håper at enda flere vil delta når vi nå også åpner for digital deltakelse. Brannvern er og blir et viktig tema for de som har ansvar for bygg, sier Galambos.

Vi håper å møte deg på Brannvernkonferan­sen 2021, enten fysisk på Quality Airport Hotel Gardermoen eller gjennom vår livestream. Uansett hvordan du velger å delta, skal vi gi deg en god konferanseopplevelse med godt faglig påfyll.

Les mer om årets program og meld deg på her.

Dersom det ikke lar seg gjøre å gjennomføre konferansen fysisk i forhold til korona og smittevern, vil det uansett bli en heldigital konferanse som kan streames.

Sist oppdatert: 08.02.2021
Publisert: 08.02.2021