Fagblad om brannvern og sikkerhet

Brannvernkonferansen 2022

Etter to år hvor lite har vært som normalt, blir årets Brannvernkonferanse en etterlengtet fysisk møteplass. Konferansen avholdes på Gardermoen 9. og 10. mai, og setter fokus på teknologi og brannsikkerhet.

Tom Erik Galambos i Brannvernforeningen ser frem til en fysisk konferanse. Foto: Brannvernforeningen

Under Brannvernkonferansen settes søkelyset på teknologi og brannsikkerhet. Gjennom to dager vil man se på hvordan teknologi kan gi brannsikre og bærekraftige bygg i en mer hybrid hverdag. Blant temaene som skal diskuteres på årets konferanse er hvordan bruk av BIM kan bedre brannsikkerheten i byggefasen, hvordan digitale tvillinger kan avdekke problemer før de vokser seg store, og hvorvidt vi har endringsviljen som skal til for å ta i bruk teknologien som kommer.

– Programmet for årets konferanse belyser problemstillinger som har blitt mer aktuelle i en hybrid hverdag, og som vil bli enda mer aktuelle i fremtiden. Foredragsholderne er ledende på området, og vi ser frem til gode innlegg og diskusjoner, sier rådgiver Tom Erik Galambos i Brannvernforeningen.

Tradisjonelt sett har det kun vært mulig å delta på Brannvernkonferansen ved fysisk oppmøte, mens konferansen i 2021 ble en heldigital seanse grunnet restriksjoner. Erfaringene fra fjoråret tar man med seg videre, og årets utgave blir derfor tilgjengelig for både fysiske og digitale deltakere. På den måten håper man at så mange som ønsker får mulighet til å delta, enten det er fra hjemmekontoret eller i konferansesalen.

– Vi gleder oss stort til å endelig kunne invitere til en fysisk konferanse igjen. Vi har savnet det å kunne møte kollegaer ansikt til ansikt, sier Galambos.

Vi håper å møte deg på Brannvernkonferansen 2022, enten fysisk på Scandic Oslo Airport eller gjennom vår livestream. Uansett hvordan du velger å delta skal vi gi deg en god konferanse­opplevelse med godt faglig påfyll.

Mer informasjon om årets program og påmelding kan du finne på nettsiden vår