Kurs i scenepyroteknikk, Jar

Tre dagers kurs bestående av teori, praksis og avsluttende eksamen. Gjennom kurset skal deltakerne planlegge og gjennomføre et scenefyrverkeri, samt slokkeøvelse. Etter bestått eksamen utstedes sertifikat for scenepyroteknikere.

Kurspris:
Kurs for scenepyroteknikere kr 10.500,-

Kursprisen inkl. kursmateriell (lover og forskrifter, kurskompendium), lunsj og kaffe/te i pausene, gjelder ikke overnatting. Kursmateriell sendes ut til deltakerne elektronisk i forkant av kurs, samt deles ut ved kursstart. Det forutsettes at deltakeren har lest dette før de deltar på kurset.

Kursleder kommer fra Norsk brannvernforening.

Informasjon: Enhver som håndterer eksplosiv vare skal være skikket, ha tilstrekkelige kvalifikasjoner og bl.a. ha opplæring om gjeldende sikkerhetsinstrukser for å imøtekomme kravet til sikker håndtering. Person som håndterer fyrverkeri skal være over 18 år, og kursdeltakeren må være fylt 18 år ved kursstart.