Montørkurs nivå 2, Trondheim

Kurset er utviklet av opplæringsgruppa i Norsk Varme og er rettet mot montører og fagansvarlige i butikk. Kurset gir deltakerne en innføring i hvordan de på en trygg og sikker måte kan utføre arbeid på ildsted og skorstein som ikke krever søknad. Etter gjennomført kurs skal deltakerne kunne utføre riktig og lovlig montering av ikke-søknadspliktig arbeid.

Kurspris:
For ikke-medlemmer av Norsk varme kr. 5000,-
For medlemmer av Norsk varme kr. 4500,-

Kursprisen inkl. kursmateriell (kurskompendium) og eksamensavgift, lunsj og kaffe/te i pausene, gjelder ikke overnatting.

Informasjon:
Kurset vektlegger en god balanse mellom teori og praksis og gjennomføres over 2 dager. Dag 1 er forbeholdt teoretisk undervisning, mens dag 2 er forbeholdt praktisk montering og gruppeoppgaver. Kurset avsluttes med eksamen.

Om eksamen:
Eksamen består av både avkrysningsoppgaver og åpne spørsmål. Eksamen må være bestått for at sertifisering skal gjennomføres.

Deltakelse på kurs samt bestått eksamen fører til sertifisering. Sertifikatet er utstedt av Norsk brannvernforening.

Krav til forhåndskunnskaper:
Dersom du er montør må du ha gjennomført eller deltatt på 20 monteringer av ildsted. Norsk brannvernforening krever referanser. Dersom du er fagansvarlig i butikk må du ha gjennomgått opplæring Nivå 1 – Fagkurs for medarbeider i butikk.

Praktisk:
Ved oppmelding vil du motta en lenke til et skjema for utfylling vedrørende forhåndskunnskaper. Etter godkjenning av denne vil du få plass på kurset.