Kurs for pyroteknikere kategori 4, Oslo

Tredagerskurs bestående av teori, praksis og avsluttende 2 timers eksamen. Gjennom kurset skal deltakerne planlegge og gjennomføre et kategori 4 fyrverkeri. For å bli sertifisert som pyrotekniker kategori 4 må du dokumentere deltakelse på 10 kategori 4 arrangementer.

Kurset vil gi en gjennomgang av hvilke krav som stilles til innholdet i deltakelsen på 10 kategori 4 arrangementer, og hvordan dette skal dokumenteres. Vi anbefaler alle å delta på 2 – 4 arrangementer før de gjennomfører kurset. Det vil gi et større utbytte av kurset. Deltakere må selv gjøre avtale med en sertifisert pyrotekniker for å få den nødvendige praksisen.

Etter bestått eksamen og godkjent deltakelse på 10 kategori 4 arrangementer vil deltakeren få utstedt et sertifikat. Sertifikatet har en gyldighet på fem (5) år.

Kursprisen inkluderer kursmateriell (lover og forskrifter, kurskompendium), lunsj og kaffe/te i pausene. Kompendium og praktisk informasjon sendes ut til deltakerne 3 uker før kursstart. Det forutsettes at deltakeren har lest kompendiet innen kurset starter.

Kursleder: Line Holtberget Norsk brannvernforening.

Hovedinstruktør: Ole Marius Røttingen Propyro as

Viktig: Person som håndterer fyrverkeri skal være over 18 år, og kursdeltakeren må være fylt 18 år før en deltar på noen praksisarrangement.

Last ned kurs program her.