Opplæringsbedrift i feier-/ brannforebyggerfaget

Vårt dagskurs om opplæringsbedrift i feierfaget/ brannforebyggerfaget passer for deg som er ansvarlig for opplæringen i egen bedrift, eller for deg som har et mål om at bedriften skal bli opplæringsbedrift. Kurset tar for seg hvordan man kan bli en opplæringsbedrift og hvordan bli en bedre opplæringsbedrift. Det vil også bli mulig å utvikle egne opplæringsplaner og andre nødvendig maler under kurset.

Hvem passer kurset for?

Deltakeren for dette kurset bør være ansatt i brannvesenet med ansvar for opplæringen av brannforebyggere eller være ansatt i et brannvesen som har et mål om å bli lærebedrift.

Påmelding kurs

Opplæringsbedrift i feier-/ brannforebyggerfaget 15.sep, webinar

Kurspris for webinar er kr. 2700,- for medlemmer av FLF. For ikke-medlemmer erprisen kr. 3200,-

Målsetting

Ved å gjennomføre kurset vil deltakeren:

• Kjenne til hvordan en bedrift blir lærebedrift
• Kjenne til rettigheter og plikter for en lærebedrift
• Kjenne til læreplanen i brannforbyggerfaget
•  Begynne arbeidet med en intern opplæringsplan og andre nødvendige planer og maler for egen bedrift

Kursinnhold

• Krav for å bli en lærebedrift
• Krav for å forbli en lærebedrift
• Forleder ved å være lærebedrift
• Utfordringer ved å være lærebedrift
• Lærebedrift i praksis
• Læreplan
• Forslag til intern opplæringsplan, retningslinjer for opplæring, maler for forskjellige samtaler (oppstartsamtale, lærlingssamtale, halvårssamtale)
• Deltakerne skal under kurset jobbe med egne maler

Kursholder

Karianne Mæhlum er utdannet feiesvenn og har jobbet i over 20 år med forebyggende brannvern i brann- og feiervesenet. Hun har vært leder av Feiermesternes landsforening og jobber til daglig som opplæringsansvarlig i Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS. Hun underviser også ved Norges brannskole og har utdannelse om opplæring av lærlinger.

Sist oppdatert: 12.04.2021
Publisert: 12.04.2021