Nytt e-læringskurs for fyrverkeriforhandlere

Forhandlere av fyrverkeri kan enkelt resertifisere seg ved å gjennomføre et nytt e-læringskurs fra Norsk brannvernforening. Fristen for gjennomføring av e-læringskurset er passert, men på grunn av stor etterspørsel har vi valgt å gjenåpne kurset.

Det presiseres at det ikke utstedes nye sertifikater før over nyttår, men kun diplom som bevis på fullført og bestått kurs. Det vil være opp til hver enkelt å gjennomføre og stille med kun diplom som dokumentasjon overfor brannvesenet.

Kurset er for forhandlere som allerede er sertifisert for salg av fyrverkeri, men som trenger å fornye sertifikatet for at det fortsatt skal være gyldig. Det gjelder alle sertifikater utstedt i 2009 og 2010. Forhandlere som skal ta sertifikatet for første gang, må fremdeles delta i ordinære klasseromskurs.

- Resertifisering via e-læring er ressursbesparende for alle parter. Forhandlerne kan sitte hjemme eller på kontoret i ro og mak, og gjennomføre kurset på PC-en eller nettbrettet, i stedet for å reise ut og delta på et tradisjonelt kurs, sier rådgiver Monica Anett Dyrø i Brannvernforeningen.

E-læringskurset er utviklet av Norsk brannvernforening i samarbeid med e-læringstilbyderen Munio.

For mer informasjon og påmelding, se brannvernforeningen.muniolms.com/no/shop/brannvernforeningen/product/71.