Ny kommunikasjonssjef

Norsk brannvernforening har ansatt Mari Bræin Faaberg som ny kommunikasjonssjef. Hun begynner i stillingen rett etter nyttår.

Foto: Privat

Mari Bræin Faaberg har kommunikasjonsfaglig utdanning fra Høgskolen i Volda og BI. Hun har i alt 20 års praksis i kommunikasjonsfaget, de siste 11 årene som kommunikasjonssjef i Codan Forsikring.

-Jeg har lenge ønsket meg en samfunnsnyttig jobb der jeg kan få brukt hele verktøykassen i kommunikasjonsfaget. Å få være med og skape oppmerksomhet om Brannvernforeningens viktige arbeid og spre informasjon om brannforebygging med mål om at ingen skal dø i brann, oppleves veldig meningsfullt, sier Mari Bræin Faaberg.

Administrerende direktør Rolf Søtorp i Brannvernforeningen ser frem til å få henne med på laget i avdelingen for samfunnsansvar.

-Med solid erfaring fra kommunikasjonsfaget både på strategisk og praktisk plan blir Mari en viktig medarbeider for oss. Foruten å bidra til økt synlighet og blest rundt våre mange brannforebyggende budskap vil hun også ha en sentral rolle i arbeidet med å bygge Brannvernforeningens omdømme, poengterer Søtorp.