På jakt etter brannfaglig rådgiver

Norsk brannvernforening er på jakt etter en brannfaglig rådgiver som kan bidra til å styrke vårt arbeid med å påvirke enkeltmennesker, grupper og instanser på alle nivåer til økt brannsikkerhet.

Foto: Pixabay

Til vår avdeling for samfunnsansvar søker vi nå etter en dyktig, initiativrik og engasjert brannfaglig rådgiver. Vi leter etter deg som vil være med å påvirke fagområdet brann både nasjonalt og internasjonalt. Du trives som sparringspartner, og liker å dele av din kunnskap.

Arbeidsoppgaver:
• Samle inn, systematisere og ha oversikt over informasjon om branner, brannårsaker, brannfaglige problemstillinger og brannforebyggende tiltak
• Være intern rådgiver i faglige spørsmål
• Organisere og delta i svartjenesten for publikum
• Delta i råd, utvalg og høringer
• Svare på spørsmål fra media, holde foredrag og annet informasjonsarbeid

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:
• Sivilingeniør, ingeniør eller annen relevant høgskole-/universitetsutdanning
• Minimum fem års erfaring innen brannfaget
• Gode kunnskaper i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
• Gode datakunnskaper
• Du er god til å kommunisere
• Du har analytiske evner
• Du har pedagogiske evner
• Du er god på relasjonsbygging

Hva vi kan tilby
Vi tilbyr et fleksibelt, tverrfaglig, uformelt og hyggelig arbeidsmiljø, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver, gode opplærings- og utviklingsmuligheter, gode forsikrings- og pensjonsordninger og betingelser for øvrig etter avtale.

Om arbeidsgiveren
Norsk brannvernforening er en landsomfattende, uavhengig stiftelse som arbeider med informasjon, samfunnskontakt, undervisning, brannfaglig litteratur, rådgivning, sertifisering og kontrollvirksomhet. Stiftelsen har et nært samarbeid med departementer, statlige og kommunale organer, forsikringsnæringen og næringsaktører innen forebyggende virksomhet både nasjonalt og internasjonalt. Stiftelsen har i dag 17 årsverk, og kontorer sentralt i Oslo. Les mer om oss: www.brannvernforeningen.no

Søknadsfrist 01.06. 2019, med ønsket oppstart fra september 2019.
Søknad med CV og referanser sendes til mari.faaberg@brannvernforeningen.no. For spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder samfunnsansvar, Monica Varan: 411 05 940.