Norges viktigste bamse på bestselgerlisten

Brannbamsen Bjørnis er på bestselgerlisten med sine tre bøker i september.

Bjørnis er utviklet for å møte barns behov for omsorg og trygghet ved ulykker og traumer, og har gode råd om brannvern til alle. Bøkene om Bjørnis passer ekstra godt for barn for tre år og oppover. Nå ligger alle de tre bøkene på bestselgerlisten for september, og opplaget er på hele 40 000.

- Vi er overveldet over interessen for Bjørnis og bøkene. At alle de tre bøkene skulle ende på topplistene i lanseringsuka hadde vi ikke drømt om. Brannvern er viktig, og alt starter med barna, sier Rikard B. Heimen, brannmann og en av forfatterne bak bøkene.

Avdelingsleder i Norsk brannvernforening og medforfatter av bøkene, Håvard Kleppe, er også veldig fornøyd med resultatet etter bokutgivelsene.

- Bøkene om Bjørnis inneholder en god dose brannforebygging, så dette gir oss unike muligheter til å få barn og foreldre til å gjøre enkle brannsikkerhetsgrep hjemme. Vår andel av salgsinntektene går uavkortet tilbake til Bjørnisprosjektet, slik at vi kan gjøre enda mer. Og så er det jo fantastisk moro å stå på samme liste som sterke forfatternavn som Andy Griffiths og Lisa Aisato, og etablerte karakterer som Kaptein Sabeltann og Peppa Gris.

Fra venstre Rikard Heimen, Bjørnis, Marthe Gravseth Aspen og Håvard Kleppe (foto: Øystein Eugene Hermstad).

Sist oppdatert: 08.10.2019
Publisert: 03.10.2019