Webinar erstatter klasseromskurs og Bjørnis shower på Facebook

Den pågående koronapandemien påvirker de fleste virksomheter, også vår. Våre konferanser og klasseromskurs er utsatt eller avlyst, samtidig som mange av klasseromskursene erstattes av webinar. Brannbamsen Bjørnis skulle normalt hatt en rekke show og besøk, men dette kan ikke gjennomføres nå. I stedet har Bjørnis satt opp live-show på Facebook, slik at barnehagebarn kan få et hyggelig avbrekk og viktige brannvernbudskap kommer ut til barnefamiliene. Den øvrige aktiviteten vår går som vanlig.

Totalt 12 kurs vil bli kjørt som webinar. Foto: Shutterstock

Webinar erstatter klasseromskursene
De fleste klasseromskursene blir erstattet med online webinar. Dette gjelder kurs for brannansvarlige, brannansvarlige nivå 2 og innføring i risikoanalyse, samt resertifisering av instruktører i Varme Arbeider. Det er totalt 12 kurs som er berørt av dette. Kurs for resertifisering pyroteknikere kl 4, blir utsatt til høsten. Første webinar i vår regi skjer 26. mars.

Er du påmeldt kurs?
Alle som er påmeldt våre klasseromskurs skal nå ha fått beskjed om at kurset er endret til webinar. Deltagerne står fritt til å velge om de vil delta på webinar eller om de vil delta på klasseromskurs senere.

Les mer om våre kurs og meld deg på her.
Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med: kurs@brannvernforneingen.no, eller ring oss på tlf. 23157100. Vårt sentralbord er åpent kl. 09-15 på hverdager.

Brannvernkonferansen 2021 blir 10. og 11. mai.
Vi er glade for å kunne informere om at dato for neste års Brannvernkonferanse allerede er bestemt. Konferansen blir arrangert på Quality Airport Hotel Gardermoen 10. og 11. mai. Vi kommer tilbake til programmet når det nærmer seg, og åpner for påmelding i løpet av høsten.

Kontinuitet i Varme arbeider
For å sikre kontinuitet i ordningen for varme arbeider, spesielt med tanke på utøvere og instruktører med sertifikat som utløper de nærmeste månedene, har Finans Norge besluttet å gjøre noen midlertidige endringer. Utløpsfristen på utøversertifikat blir forlenget. Webinarer godkjennes som alternativ til klasseromskurs fram til 31. mai 2020, og i denne perioden vil eksamen gjennomføres over nett.
Les mer om endringene her.

Bjørnis shower på Facebook
Nå som barnehager er stengt og det ikke er lov å samle mange til et show, har Bjørnis startet med daglige livesendinger på Facebook spesielt rettet mot barnehagebarn.

Brannbamsen Bjørnis er brannvesenets verktøy for å trøste barn når ulykken er ute. Han er også frontfigur i brannvernopplæring rettet mot barn. Bjørnisprosjektet startet som et lokalt initiativ i brannvesenet, men jobber nå med barn i hele landet som målgruppe, organisert av Norsk brannvernforening. Brannvesen over hele landet rundt bruker Bjørnis som verktøy når de møter barn i forbindelse med branner og andre ulykker. Bjørnis er i tillegg en ressurs i barnehagenes brannvernopplæring og brannvesenets forebyggende arbeid.

Se mer info om Bjørnis her: https://brannbamsen.no/
Og besøk Bjørnis på Facebook: https://www.facebook.com/brannbamsen/

Brannkonstabel og prosjektleder Rikard B. Heimen og Bjørnis. Foto: Øystein Eugene Hermstad

Sist oppdatert: 23.03.2020