Nye kurs for feiere og brannforebyggere

Norsk brannvernforening har inngått en samarbeidsavtale med Feiermesternes landsforening (FLF) om kursvirksomhet. Vi jobber begge for bedre brannsikkerhet i Norge. Ved et samarbeid om kursvirksomhet ønsker vi å tilføre feiere og brannforebyggere større kompetanse om forebygging av branner og fyringsanlegg.

Andrea Nilsen og Lars Jørgen Borg Nesbu fra FLF gleder seg til å komme i gang med kursene. Foto: Jens Hamre

Kursene har fokus på fyringsanlegg og brannforebygging i boliger, og er skreddersydde for forebyggende personell i brannvesenet. Kursene starter opp denne våren, og på grunn av koronaepidemien vil de første kursene gjennomføres digitalt.

Vi starter opp med noen få kurs, men planen er utvide til en større kursportefølje med mulighet for å spesialisere seg innenfor enkelte områder. Informasjon om kursene og påmelding blir lagt ut på både våre og FLF sine nettsider denne våren.

- Vi er veldig glade for å få til dette samarbeidet. Vi har alltid hatt stort fokus på feierfaget hos oss, da vi vet de utgjør en svært viktig resurs i det forebyggende arbeidet. Et slikt tett samarbeid med FLF er derfor ekstra morsomt, sier Tom Erik Galambos, kursrådgiver i Norsk brannvernforening.

- Stiftelsen Norsk brannvernforening utfyller oss i FLF med god fagkompetanse og en stor kursportefølje, og vi er stolte over samarbeidet, som vil gi feiere og brannforebyggere viktig kompetanseløft, sier Sigurd Giske i FLF.

Sist oppdatert: 16.04.2020
Publisert: 16.04.2020