Arrangerer webinar i pyroteknisk kurs for brannvesen

Norsk brannvernforening tilbyr webinar i pyroteknisk kurs som er skreddersydd for brannvesen. Det første kurset blir avholdt 23. september.

Foto: Pixabay

Kurset skal gi deltakerne kunnskap om det pyrotekniske regelverket og om oppbygning og bruk av profesjonelt fyrverkeriet, scenefyrverkeri og kategori 4 fyrverkeri.

Kurset går grundig inn på hvilke tiltak som gjøres for å gjennomføre trygge arrangementer. Gjennom video- og billedmateriale vil vi vise hva profesjonelt fyrverkeri er. Kurset vil og gjennomgå hva søknader om scenepyrotekniske- og kategori 4 arrangementer bør inneholde. På kurset vil vi ta for oss de endringer som kommer i ny forskrift om pyrotekniske artikler.

Forelesere på kurset er Ivar Bjerke og Line Holtberget. Ivar har vært prosjektansvarlig for fyrverkerioppdraget i brannvernforeningen siden oppstarten i 2008. Han har vært kursleder på alle pyroteknikerkursene, kurs for importører og er en av kurslederne på kurs for forhandlere av publikumstilgjengelig fyrverkeri. Line er Brannvernforenings nye fagansvarlige for pyroteknikk og fyrverkeri og har bakgrunn fra brannvesen som feier og brannkonstabel.

Meld deg på webinaret her.

Sist oppdatert: 19.06.2020
Publisert: 19.06.2020