To nye medarbeidere

Norsk brannvernforening har ansatt to nye medarbeidere i avdeling for samfunnsansvar. Bjarte Solhaug er ansatt som prosjektmedarbeider, mens Cornelia Koppang Henriksen er ny informasjonsrådgiver. Begge har tiltrådt stillingene.

Bjarte Solhaug og Cornelia Koppang Henriksen. Foto: Norsk brannvernforening

Bjarte Solhaug fra Førde har en bachelor i turisme og fritidsledelse og har blant annet jobbet som markedskoordinator i Novasol Norge. Han er dyktig på markedsføring, evaluering og analyse og har også jobbet mye med sosiale medier. Bjarte er tiltenkt en sentral rolle i drift av Brannvernforeningens informasjonsprosjekter som drives i samarbeid med DSB og forsikringsnæringen.

– Jeg har allerede funnet meg til rette og er blitt tildelt spennende og varierte oppgaver, både i avdelingen for samfunnsansvar og avdelingen for kompetanse, sier Solhaug.

Begge er vestlendinger
Cornelia Koppang Henriksen fra Stord er utdannet journalist i Australia og har jobbet som redaktør og journalist i ulike medier. Hun har også vært kommunikasjonsrådgiver for Nortura. Videre har hun jobbet med design og e-kursutvikling, men har ønsket seg tilbake i en rolle som skribent. Cornelia vil i hovedsak bidra som journalist for Brann & Sikkerhet og foreningens nettsider. Hun vil også levere innhold til foreningens øvrige digitale kanaler.

– Jeg opplever å ha blitt godt mottatt og gleder meg til å bidra i det viktige arbeidet som Brannvernforeningen driver innen forebyggende brannvern, sier Koppang Henriksen.