Til hovedinnhold arrow-down arrow-right arrow-right-external arrow-up bs check circle close linkedin plus search twitter

Kommunikasjonsrådgiver søkes

Vi søker en idérik og sulten kommunikasjonsrådgiver til vår avdeling for samfunnsansvar.

Som en av de ledende organisasjonene innen brannvern i Norge, jobber Brannvernforeningen med en nullvisjon for omkomne i brann. Vi er en ideell stiftelse som har jobbet med brannforebygging i snart hundre år ved å påvirke enkeltmennesker, grupper og instanser på alle nivåer til økt brannsikkerhet.

Kommunikasjon er et viktig virkemiddel for å nå ut med brannforebyggende budskap. Vi er opptatt av å treffe målgruppene der de er og på deres premisser, og nå søker vi etter en sulten, nytenkende og trygg kommunikasjonsrådgiver til vår avdeling for samfunnsansvar. Avdelingen består av avdelingsleder og fem medarbeidere.

Vår nye kommunikasjonsrådgiver skal primært jobbe med tradisjonelle og sosiale medier. Du har jobbet i noen år med utadrettet kommunikasjon og er dreven på både PR og digitale medier. Du er idérik og sulten på resultater. Du forstår medienes behov, har gode medierelasjoner og liker "å selge inn saker". Du har også erfaring med evaluering og måling av kommunikasjon, og gode kunnskaper om hvordan kommunikasjon brukes strategisk for å ivareta et godt omdømme. Du er en gjennomfører, ser muligheter og forfølger dem målrettet, løsningsorientert og effektivt. I Brannvernforeningen har vi tro på samarbeid, derfor er vi opptatt av at du spiller godt på lag med andre, deler kompetanse og er en relasjonsbygger.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Mediehåndtering og pressetalsperson
  • Identifisere og forfølge muligheter for å spre brannforebyggende informasjon
  • PR og innsalg av saker
  • Produksjon og publisering av innhold i alle våre kanaler fra pressemeldinger og fagartikler til poster i sosiale medier
  • Videoproduksjon
  • Utforme budskap, skrive tekster og lage presentasjoner
  • Intern veiledning og rådgivning
  • Medieovervåkning, evaluering og måling

 

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:

 

  • Relevant høyere utdanning på bachelor eller masternivå
  • 4-6 års erfaring fra kommunikasjonsarbeid med vekt på ekstern kommunikasjon
  • Gode medierelasjoner og erfaring som pressekontakt
  • Dreven i digitale og sosiale medier med både produksjon, publisering og måling
  • Svært god penn og glad i å skrive både lange og korte tekster
  • Kunnskap om og erfaring med måling av kommunikasjonsresultat
  • God kjennskap til Adobe Acrobat-verktøy som Photoshop og Premiere Pro er en fordel
  • Nysgjerrig, positiv, initiativrik, utadvendt og oppsøkende
  • Strukturert, selvgående og resultatorientert
  • Interessert i å lære deg ulike sider av brannfaget og evne til å formidle komplekse ting på en lettfattelig måte

Vi tilbyr et fleksibelt, tverrfaglig, uformelt og hyggelig arbeidsmiljø, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver, gode opplærings- og utviklingsmuligheter, gode forsikringsordninger og betingelser for øvrig etter avtale.

Søknadsfrist: 15.08.2021

Gå til søknadskjema.