Ny kommunikasjonsrådgiver på plass

Norsk brannvernforening har ansatt Helene Hiller som kommunikasjonsrådgiver for avdeling for samfunnsansvar. Hun begynte i stillingen 4. oktober.

Helene Hiller. Foto: Norsk brannvernforening

– Vår nye medarbeider har en spennende bakgrunn og er et glimrende tilskudd til avdelingen. Helene er også en utadvendt og engasjert person som vi gleder oss å jobbe med, sier avdelingsleder for samfunnsansvar, Mari Bræin Faaberg.

Helene Hiller fra Tønsberg er utdannet journalist ved NLA Mediehøyskolen Gimlekollen og har en master i internasjonal politikk ved universitetet i Oslo. De siste årene har hun jobbet på Kypros som marketing manager for Sykes og har tidligere vært kommunikasjons- og markedsføringsrådgiver for Holte AS.

– Jeg gleder meg veldig til å komme i gang og bidra i det viktige arbeidet som Brannvernforeningen driver innen forebyggende brannvern. Det er et nokså nytt område for meg å sette seg inn i, men jeg ser frem til å lære mer, sier Helene Hiller.

Hiller vil bli involvert i det meste av Brannvernforeningens utadrettede kommunikasjon, og skal blant annet skrive artikler for Brann & Sikkerhet og være med på å fornye og oppdatere Brannvernforeningens nettsider. I tillegg vil hun også bidra med produksjon til sosiale medier og arbeide tett med både avdelingen for samfunnsansvar og avdelingen for kompetanse.