Kjøpsbetingelser

Her finner du kjøps- og leveringsbetingelser for nettbutikken vår, samt informasjon om bruk av angrerett ved kjøp.

Betingelser

Gratis informasjons- og undervisningsmateriell
Informasjonsbrosjyrer og skole-/barnehagemateriell fås gratis og fritt tilsendt, dersom ikke annet er oppgitt. Det tas forbehold om at lageret kan være tomt for enkelte brosjyrer. Norsk brannvernforening forbeholder seg også retten til å justere større bestillinger av informasjonsmateriell. Dette ut i fra en skjønnsmessig vurdering av formål, nytte og lagerbeholdning. Spørsmål om informasjonsbrosjyrer og skole-/barnehagemateriell kan sendes til info@brannvernforeningen.no.

Brannteknisk litteratur, lover og forskrifter
Pakking, emballasje og frakt av brannteknisk litteratur belastes hver bestilling jf. ordrebekreftelse. I tillegg kommer et ekspedisjonsgebyr på 49 kroner. Faktura sendes separat per brev. Betalingsfristen er for offentlig virksomhet fire uker, for privat virksomhet to uker. Ved førstegangs purring belastes kunden med et gebyr på 67 kroner. For sen betaling medfører vanlig morarente som belastes kunden etter ordinær innbetaling. Det er merverdiavgift på lover, forskrifter, veiledninger, korte instruksjoner m.m. Merverdiavgiften er inklusiv i de oppgitte prisene. Håndbøker, lærebøker og lignende belastes ikke for merverdiavgift. Spørsmål om litteratur kan sendes pr. e-post til bestilling@brannvernforeningen.no.

Abonnement på tidsskriftet Brann & Sikkerhet
Abonnementet på papirutgaven gjelder for ett år og fornyes deretter automatisk inntil abonnementet sies opp skriftlig. I tillegg til abonnementsprisen påløper det et ekspedisjonsgebyr på 49 kroner ved fakturering. Digitalt abonnement gjelder for ett år om gangen, og må fornyes av den enkelte abonnent. Spørsmål om Brann & Sikkerhet-abonnement kan sendes til kp@brannvernforeningen.no.

Levering

Vår nettbutikk betjenes minimum en gang i døgnet på hverdager. Ved hastebestillinger som krever levering raskere enn ordinær leveringstid (3-5 virkedager), anbefaler vi at man ringer oss i tillegg. I romjulen sender vi ikke ut varer på grunn av ferieavvikling og varetelling. Ved ferietider for øvrig må det i noen tilfeller påregnes noe lenger leveringstid enn normalt.

Alle varer sendes normalt fra vårt lager hos Logistikkhuset i Lillestrøm. Det er ikke anledning til å hente varer fra Norsk brannvernforenings lokaler i Oslo.

Oppgi alltid fullstendig og korrekt leveringsadresse/gateadresse når du bestiller. Oppgis feil adresse kan det medføre forsinkelser og ekstragebyr.

Returrett

For privatkunder er det 14 dagers full retur-/angrerett på alle varer regnet fra den dagen kunden mottar varene. Bruk standard skjema for angrerett, som skal følge med i pakken. Fraktkostnader ved bruk av angrerett må dekkes av kunden selv. Angrerett gjelder ikke for kjøp av varer til en samlet verdi av under 300 kroner inkl. frakt/ekspedisjon. Reklamasjon må gjøres uten ubegrunnet opphold.