Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan Stiftelsen Norsk brannvernforening og datterselskapet Kontroll og Rådgivning AS samler inn og bruker informasjon om besøkende på våre nettsteder.

Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19) og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18, 1.ledd).

Norsk brannvernforening v/ administrerende direktør er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, og/eller nødvendig avtalemessig oppfølging.

Nettsiden brannvernforeningen.no

Quesnay er Brannvernforeningens databehandler, og er vår primære leverandør for utvikling, drift og vedlikehold av nettsteder. Leverandøren benytter underleverandøren Intility til serverdrift. Det er kun Brannvernforeningen og Quesnay (med underleverandør) som har tilgang til opplysningene som samles inn.

Brannvernforeningen lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i søkeverktøyet Episerver Find. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i en egen database, og de blir bare lagret i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, IP-adresser eller brukerprofiler.

Nettbutikk

For å kunne bestille varer i nettbutikken og/eller abonnere på den digitale utgaven av Brann & Sikkerhet, må du opprette din egen brukerprofil. Brukerprofilen må minimum inneholde navn, telefonnummer, e-postadresse og fakturaadresse. Dersom du skal ha noe tilsendt til en annen adresse enn fakturaadressen, må du også oppgi leveringsadresse.

Bestillinger av faglitteratur/materiell videresendes til vår leverandør av logistikktjenester, Logistikkhuset, som sender ut varer på vegne av Brannvernforeningen.

Samtykke til å lagre kundedata og kontakte deg

For at vi skal kunne holde deg oppdatert med relevant informasjon, kan du i brukerprofilskjemaet gi oss ditt samtykke til å lagre dine kundedata i vår kundedatabase og at vi kan kontakte deg per e-post.  Samtykke kan når som helst trekkes tilbake ved henvendelse til post@brannvernforeningen.no.

Påmeldinger og sertifiseringer

Ved påmelding til kurs, konferanser, seminarer eller kampanjer må du oppgi kontaktinfo. Det samme gjelder dersom du sertifiseres i en av sertifiseringsordningene vi drifter. Ingen sensitive data lagres i våre kundesystemer.

110-spillet for iOS og Android

110-spillet er laget til prosjektet Brannbamsen Bjørnis for å lære barn om brannvesenets nødnummer. Appen samler ikke inn data fra sluttbruker.