Nivå 2: Montør og fagansvarlig i butikk (Ikke søknadspliktig arbeid)

Montørkurset er rettet mot montører og fagansvarlige i butikk. Kurset gir kandidatene en innføring i hvordan de på en trygg og sikker måte kan utføre arbeid på ildsted og skorstein som ikke krever søknad. Etter gjennomført kurs skal kandidatene kunne utføre riktig og lovlig montering av ikke-søknadspliktig arbeid.

Kurset vektlegger en god balanse mellom teori og praksis, og gjennomføres over 2 dager. Kurset avsluttes med eksamen og gir sertifisering som kvalifisert montør/fagansvarlig i ikke-søknadspliktige arbeider. Deltakelse på kurs samt bestått eksamen fører til utstedelse av Sertifikat for fagansvarlig butikk eller Sertifikat for montører. Sertifikatet utstedes av Norsk brannvernforening.

Kursene finner du i vår kurskalender

Flere kurs kommer våren 2020.

Kompetansekrav

For å få adgang til å delta på kurset må Fagansvarlig i butikk ha gjennomført kurs nivå 1 - kurs for butikkansatte.

Montører må ha gjennomført 20 monteringer og oppgi to referanser som kan kontaktes.

Kursavgift

Kursavgiften er kr. 4500,- for medlemmer av Norsk Varme, og kr. 5000,- for ikke medlemmer. Dette dekker selve kurset, kursmateriell, sertifikat og lunsj begge dager.