Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan Opplysningskontoret for automatiske slokkeanlegg (OFAS) samler inn og bruker informasjon om besøkende på våre nettsteder.

Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19) og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18, 1.ledd).

OFAS v/styreleder er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, og/eller nødvendig avtalemessig oppfølging.

Nettsiden slokkeanlegg.no
Quesnay er OFAS databehandler, og er vår primære leverandør for utvikling, drift og vedlikehold av nettsteder. Leverandøren benytter underleverandøren Intility til serverdrift. Det er kun OFAS og Quesnay (med underleverandør) som har tilgang til opplysningene som samles inn. Opplysninger om bruk av nettsiden registreres i Google Analytics. Hensikten med datainnsamlingen er å måle hvordan nettsiden benyttes, slik at vi kan forbedre våre tjenester. Brukerdata slettes automatisk etter 26 måneder.

OFAS lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i søkeverktøyet Episerver Find. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i en egen database, og de blir bare lagret i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og søk kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, IP-adresser eller brukerprofiler.